شیلنگ بنزین پژو 405 راه راه بافته شده در بسیاری از مکان ها به عنوان یک جزء مکانیکی مهم مانند کارخانه های شیمیایی، صنعت خودرو و صنایع هوافضا استفاده می شود.
با توجه به ساختار خاص شیلنگ بنزین موجدار بافته شده، می تواند لرزش را به حداقل برساند و جابجایی را در هنگام تحمل بار دینامیکی ناشی از گاز و مایع جبران کند.
شیلنگ بنزین موجدار بافته شده عمدتا از سه قسمت تشکیل شده است: دم فلزی، لوله بافته فلزی و مفصل. نمودار شماتیک شلنگ بنزین موجدار بافته شده را نشان می دهد.
دم فلزی با استفاده از فرآیند شکل دهی اعمال شده بر روی ورق های فلزی نازک ساخته می شود و می تواند جابجایی را در هنگام تحمل بارهای محوری جبران کند.
لوله بافته فلزی با سیم روی دستگاه قیطان بافته شده است و می تواند از دم داخلی محافظت کند، لرزش را به حداقل برساند و بارهای محوری را تحمل کند. دم و لوله بافته شده توسط مفاصل در دو انتها به هم متصل می شوند.
نتایج آزمون کششی نشان داد که مدل مقیاس ماکرو بهتر میتواند جابجایی کوچک را در کشش نشان دهد و مدلهای مقیاس میکرو و مقیاس مزو میتوانند رفتارهای پیچیده سیمها را در لوله بافته نشان دهند. ژائو [8] المان محدود لوله بافته شده را ایجاد کرد.
مدل بر اساس APDL (زبان طراحی پارامتریک NASYS)، و اثرات متقابل بین شبکه بافندگی، دم، و حلقه مسلح تحت فشار و همچنین مکانیسم افزایش را مورد مطالعه قرار داد.
روش تحلیل نظری بر اساس نتایج FEM برای تجزیه و تحلیل کمی ظرفیت افزایش و بررسی شدت شبکه بافندگی پیشنهاد شد که رابطه بین جابجایی شعاعی، تنش حلقه، فشار معادل و مقاومت اصطکاکی را ایجاد کرد.
نتایج نشان داد که تور بافندگی میتواند 20 درصد فشار داخلی 10 مگاپاسکال را به اشتراک بگذارد و تور بافنده در حالت تغییر شکل کشسانی قرار داشت.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.